телефон Поръчай по телефон
070050199

Тест на 50 летни гуми: кои са най-добрите? (AutoBild)

В НАЧАЛОТО НА този летен сезон пазарът за гуми се намира в необичайна, направо опасна ситуация. На пазара се появяват все повече нови марки, свръхналичностите и непродадената стока от минали години смъкват надолу цените, а фалитите на големите търговски вериги (в Германия) доведоха до сътресения. Клиентите на гуми обаче могат да се възползват от ситуацията точно защото пълните складове и актуалното свръхпредлагане свалят надолу цените. При всички положения си струва да сравнявате цените: винаги питайте в съответните магазини или в интернет за общата цена с монтаж и баланс, тъй като при услугите ценовият марж е голям. Не бива обаче в никакъв случай да правите компромиси със сигурност-та – затова ние стартираме нашия актуален тест за гуми, както е обичайно, с проверка на сигурността.

За целта изпращаме купените от нас на свободния пазар 50 кандидата първоначално за големия тест на спирачния път на тестовата писта на ATP (Automotive Testing Papenburg) на север в Емсланд. При пълното спиране на суха и мокра настилка гумите трябва да демонстрират резервите си за сигурност. За следващите динамични тестове и за финалната проверка на разходите се класират само 20-те най-добри. При това не всичко, което блести, е злато: заради слабия си пробег четири кандидата с добри изгледи отпаднаха по време на последните метри на този тест. На следващите страници можете да прочетете подробностите.

ПРОИЗВОДИТЕЛ                                        Спирачен път   Мокро*       Сухо*      Общо
1 Michelin Pilot Sport 4 100 Y 29,8 32,1 61,9
2 Nokian Powerproof 100 Y 29,1 32,9 62
3 Bridgestone Potenza S001 100 Y 28,7 33,5 62,2
4 Continental PremiumContact 6 100 Y 30,2 33,2 63,4
5 Kumho Ecsta PS71 100 Y 29 34,9 63,9
6 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 100 Y 30,8 33,2 64
7 Nexen N’Fera Sport 100 Y 30,9 33,2 64,1
8 Vredestein Ultrac Vorti 100 Y 31,3 33,4 64,7
9 Apollo Aspire XP 100 Y 30,3 34,7 65
10 Hankook Ventus S1 evo³ 100 Y 30,3 34,7 65
11 Firestone Roadhawk 100 Y 30,8 34,3 65,1
12 Fulda SportControl 2 100 Y 31,7 34,2 65,9
13 Kleber Dynaxer UHP 100 Y 32,3 34,1 66,4
14 Laufenn S Fit EQ+ 100 Y 32,6 34 66,6
15 Falken Azenis FK510 100 Y 30,7 36 66,7
16 Toyo Proxes Sport 100 Y 31,5 35,4 66,9
17 Dunlop SportMaxx RT 2 100 Y 33 34,3 67,3
18 Zeetex HP 2000 vfm 100 Y 31,8 36 67,8
19 Uniroyal RainSport 3 100 Y 32,4 35,7 68,1
20 Maxxis Victra Sport 5 100 Y 33,4 34,8 68,2
21 Infinity Ecomax 100 Y 32,6 35,7 68,3
22 Giti GitiSport S1 100 Y 32,9 35,5 68,4
23 Semperit Speed-Life 2 100 Y 32,2 36,2 68,4
24 Debica Presto UHP2 100 Y 32,8 36,1 68,9
25 Pirelli P Zero** 100 Y 34,6 34,8 69,4
26 Yokohama Advan Sport V105 100 Y 34,7 35,3 70
27 Mabor Sport-Jet 3 100 Y 34,3 35,9 70,2
28 Sava Intensa UHP 2 100 Y 35,5 34,7 70,2
29 Cooper Zeon CS Sport 100 Y 34,5 36 70,5
30 Avon ZZ5 100 Y 35,2 36,2 71,4
31 Gislaved Ultra*Speed 100 Y 33,9 37,5 71,4
32 Saetta Touring 2 100 Y 34,9 36,8 71,7
33 Matador MP47 Hectorra 3 100 Y 35,7 36 71,7
34 General Altimax One S 100 Y 35,4 36,4 71,8
35 Radar Dimax R8 100 Y 36,7 35,1 71,8
36 Viking ProTech HP 100 Y 34,8 37,3 72,1
37 Tracmax X-Privilo TX3 100 Y 35,4 37 72,4
38 Minerva Radial F 205 100 Y 36 36,9 72,9
39 Rotalla Setula S-Race RU01 100 Y 35,7 37,2 72,9
40 Tristar Sportpower 2 100 Y 37 36,5 73,5
41 Dayton Touring 2 100 Y 37,2 36,4 73,6
42 Barum Bravuris 5 HM 100 Y 36,1 37,7 73,8
43 Marshal MU12 100 Y 37,4 36,6 74
44 Seiberling Touring 2 100 Y 37 37 74
45 Federal Evoluzion ST-1 100 Y 39,4 35,3 74,7
46 Nankang Ultra Sport NS-2 100 Y 38,2 36,5 74,7
47 GT Radial SportActive 100 Y 39,1 36,8 75,9
48 Imperial Ecosport 2 100 Y 38,7 37,3 76
49 EP-Tyres Accelera Phi-R 100 Y 40,5 37,4 77,9
50 King Meiler Sport 3 100 Y 43,2 41 84,2
*на мокра настилка от 80 км/ч и на суха от 100 км/ч; ** предлага се също и като P Zero PZ4

1-20: Това са топгумите: само 20-те модела, при които сумата между спирачен път на мокра и суха настилка е най-малка (дясната колона), стигат до големия финал.

21-39: Тези са със средни качества. Въпреки че на пръв поглед липсват само няколко сантиметра – като цяло това не е достатъчно за първа лига.

40-50: Внимание, не поглеждайте тези гуми! Тези единадесет кандидата не издържаха нашата проверка на сигурността. Спирачният им път е опасно дълъг!

ТЕСТОВЕТЕ НА МОКРО

АКВАПЛАНИНГ

Не се притеснявайте, с нови гуми няма да карате водни ски още от темпо 90 км/ч. На тестовата писта дълбочината на водата в басейна за аквапланинг е 8 милиметра. При нормални условия (около 1 мм) всички кандидати в теста предлагат достатъчно добри резерви на сигурност. Гумите на Zeetex и Fulda губят най-рано контакта с пътната настилка.

Целта е да не бъде загубено сцеплението с пътната настилка! На отсечката за тестване на аквапланинг дълбочината на водата бе 8 милиметра

СПИРАЧЕН ПЪТ

За разлика от квалификациите тук спирачният път от 100 км/ч е включен още веднъж в сравнението. 7,3 метра делят Bridgestone Potenza S001 като най-добре спиращ на мокра настилка от Maxxis Victra Sport 5.

СТРАНИЧНО ВОДЕНЕ

Върху мократа кръгова писта Bridgestone е най-бърза и има най-голямо напречно ускорение с най-добро сцепление на мокро. Времената, когато Uniroyal имаха най-добрите гуми за дъжд, очевидно са останали в миналото.

УПРАВЛЯЕМОСТ

На мокра настилка Potenza S001 е непобедима. Изненадващо напред се класират изгодните кандидати на Maxxis (Китай) и Kumho (Корея).

РАЗХОДИ

СЪПРОТИВЛЕНИЕ ПРИ ТЪРКАЛЯНЕ

Съпротивлението при търкаляне оказва директно влияние върху разхода на гориво на автомобила. Съгласно приблизителната формула (5 процента съпротивление при търкаляне дават 1 процент икономия на гориво) Fulda би редуцирала разхода на гориво с пет процента в сравнение с Bridgestone.

ПРОБЕГ

Установеният на стенд пробег показва сериозни разлики между кандидатите. PremiumContact 6 на Continental демонстрира най-добро постижение. Резултатите на последните четири кандидата водят до намаляване на оценката.

ЦЕНА/ПРОБЕГ

Когато съпоставим цената в съотношение с пробега, по-скъпите гуми като Goodyear или Continental излизат изгодно. Най-скъпата (Michelin) финишира на последно място.

ТЕСТОВЕ НА СУХА НАСТИЛКА

СПИРАЧЕН ПЪТ

Толкова къс спирачен път допреди години се считаше за утопия. Гумата с най-добри резерви на сигурност е Michelin, а добър резултат даде дори изненадващо попадналата във финала Zeetex.

УПРАВЛЯЕМОСТ

Прецизно завиване, перфектна динамика – Vredestein Ultrac Vorti и кандидатите на Continental и Michelin побеждават всички на суха настилка. Zeetex достига границите на възможностите си при висока скорост.

ШУМ ПРИ ПРЕМИНАВАНЕ

Шумът при преминаване се измерва отвън и с изключен двигател. Най-тихите гуми са тези на Nexen и Apollo, а Nokian и Bridgestone са шумни.

МАЛЪК УСПЕХ ЗА LAUFENN

Втората марка на успешния производител на гуми Hankook ни изненада с първия си малък успех: чисто новата Laufenn S Fit EQ+ финишира на 13-о място с обща оценка „задоволителни“.

Извод

Не е задължително отличните гуми да са винаги скъпи. Пет от седемте със знак за качество на AUTO BILD „отлични“ гуми се предлагат на доста изгодни цени.

 

Източник - AutoBild

При възникване на спор, свързан с покупка онлайн можете да ползвате сайта на ОРС или КЗП
Copyright© 2019 W3D Studio. "24Гуми" ООД - Всички цени в сайта са за 1 брой гума с начислено ДДС